Vyzkoušet
ZDARMA

Chcete svaly? Spěte!

Tipy
2. 2. 2018

Spánek slouží mnoha životně důležitým funkcím. Pro kulturisty je významný především z hlediska růstu a duševní bdělosti. Bez dostatečného spánku se čas v posilovně může stát do značné míry zbytečný.

Důležité funkce spánku:

Spánek 8–10 hodin za noc je podobný hladovění, to je katabolické pro růst svalů. Nicméně, jíst těsně před spaním může pomoci tento proces zvrátit a zvýšit syntézu proteinů. K syntéze proteinů dochází během spánku, vyskytuje se v gastrointestinálním traktu, nikoliv ve svalech.

Svaly se skutečně během hladovění rozkládají tak, aby náš žaludek zásobily aminokyselinami. Jíst před spaním je proto velmi zásadní. Některé články dokonce navrhují probudit se a jíst v noci.

Během spánku je také uvolňován růstový hormon. U lidí se 60–70 % denní sekrece RH vylučuje v raném spánku, který je obvykle v nejhlubším spánkovém cyklu. Špatná kvalita spánku může negativně ovlivnit hladinu růstového hormonu.

Výzkum naznačuje, že v průběhu REM (Rapid Eye Movement) spánku je tělo schopno: obnovit orgány, kosti a tkáně, doplnit buňky imunitního systému a šířit růstový hormon. Spánek má velmi významný vliv na růst svalů a fyzickou pohodu. Během spánku je spotřeba energie snížena.

Snížená spotřeba energie je biologický mechanismus pro zachování zdrojů. Pokud bychom neměli dostatek spánku, potřebovali bychom během dne mnohem více jídel (více než běžných 4–6 jídel pro kulturisty). U kulturistů je ve hře především svalový růst, takže úspora energie mimo posilovnu je zásadní. Několik jídel během celého dne také napomáhá růstu, spánek ovšem zajišťuje, že se potraviny používají k nahrazení energie a obnovení svalů (jídla před spaním a v noci napomáhají tento efekt posilovat).

Pokud nebudete dodržovat správný spánkový režim, regenerace bude výrazně zpomalena. Takže pokud chcete růst, spěte.

Podělte se s přáteli
Sdílet na Facebooku
Všechny články